Storytelling – ett verktyg
Visste ni att det i de här lokalerna låg Sveriges första försök till en industrialiserad skomakare. Tanken var att man med den nya effektiva posten skulle skicka in sina trasiga skor och sedan skulle skomakarna på löpande band laga, putsa och klacka om. Som mest var det 200 personer som jobbade. Tyvärr gick det inget vidare, men något som gick bra var lunchrestaurangen som hade Stans Bästa Skomakarlåda. Det var många som kom från intilliggande fabriker. Så när riskkapitalisterna avbröt det blödande företaget tog lunchrestaurangen över. Sedan dess har det naturligtvis hänt en hel del, inte minnst med inredning och meny, men vi serverar fortfarande stans bästa skomakarlåda!
Alla älskar en bra historia. Även dina gäster. Så sätt dig ned och fundera på vad du kan använda dig av för att höja värdet på restaurangbesöket! För att lyckas med storytelling är det viktigt är att historian fångar gästens uppmärksamhet, att den är kort och kärnfull samt att den har en tydlig poäng som gästen lätt förstår.
Storytelling är ett bra sätt att skapa mystik och intresse kring dina produkter
Andra hemsidor
Meta