Merförsäljning extra allt
Ett besök i en porslin & husgerådsbutik häromdan blev en trevlig upplevelse och jag kom hem med fina presenter till en snart fyllande 18-åring. Den störta upplevelsen bestod dock av ett väldigt trevlig butiksbiträde. Jag ville köpa en fin, röd skål och en sockerkaksform. När jag kom till kassan frågade butiksbiträdet mig om jag hade sett att det fanns paketerbjudanden. Det hade jag visserligen, men missat att det fanns även för den röda färgen. Denna gång ville jag inte köpa paketerbjudandet när allt kom om kring, men jag tyckte att det var väldigt just att biträdet uppmärksammat mig på detta! (Tänk att gå förbi en vecka senare och upptäcka att man missat en bra affär…) När jag sedan skulle betala så gick inte köpet igenom, pengarna var slut. Jag bad om ursäkt och gick bort till banken och fyllde på. När jag kom tillbaka hade butiksbiträdet slått in presenterna. Tänk att något så litet kan vara så stort. Jag blev mycket glad då det visade att hon litade på att jag skulle komma tillbaka. Jag har tidigare varit med om samma sak i andra butiker och då har de väntat med inslagning för att se att jag kommer tillbaka. Små smaker och rätt merförsäljning samt en trevlig attityd betyder allt för kunden!