Comhems soppa fortsätter
Den som trodde att mitt tjafs med Comhem skulle ta slut efter vår överenskommelse (jag binder mig 12 månader och köper ett nytt modem för 1 kr), tror fel. Min förvåning var stor när paketet kom och jag skulle få betala 99 kr (1 kr modem och 98 kr frakt). Uppretad kastade jag mig på mobilen, ringer kundservice och får svaret: ”Tyvärr är det abbonemangsavdelningen som du ska prata med och de har stängt idag. Kan du ringa i morgon?”. Till saken hör att jag redan spenderat närmare två timmar i telefon så att återkomma var inte ett alternativ.
Historien tog dock en kul vändning när tjejen på Comhem inte hittade några kontaktuppgifter till abonnemangsavdelningen (och hur ska jag som kund då hitta dem…). Istället för ett telefonnummer fick jag således en deal: ”Lös ut modemet så ger vi dig 100 spänn tillgodo”. Ja tack, varför inte! Jag slipper ringa igen och Comhem får en nöjd, nja snarare en lite mindre missnöjd kund. Frågan är bara om detta är slutet på soppan? Den som lever får se…
//Lars Hedegård