Oupplyst kund = missnöjd kund
Fick besök av en säljare av skurmedel och sånt. Gubben erbjöd många som alla var förträffliga och garanterade gott resultat. Även om killen inte var någon toppensäljare kända jag visst medlidande och beställde tre lådor av honom. Kan alltid vara bra att ha tänkte jag samtidigt som jag tyckte lite synd om honom, han fick faktiskt fick slita rätt hårt. De utlovade produkterna kom och gav verkligen gott resultat, men jag fick en smärre chock när fakturan dök upp: 10 lax för tre lådor skurmedel!
Självklart kan jag inte lägga hela skulden på säljaren, jag frågade nämligen aldrig vad kalaset skulle kosta, men att han inte upplyste mig om ett kräksaneringsmedlet kostade 300 spänn burken gav honom en missnöjd kund som känner sig både lurad och dum…
Tveksamt om det blir några fler affärer, men summa summarum gäller det att det med andra ord att inte överraska kunden på ett negativt sätt för att nå en god försäljning.
//Lars Hedegård